mereka yang cute!

Friday, June 22, 2012

berubahlah walau sekelumit cuma (erkk ayat =.=")

Assalamualaikum...


salam Jumaat semua.dah lama kot tak update belog ni. sibuk bebenor minggu ni.eh dari minggu lepas sebenarnya tapi minggu ni the super busy. berlari ke sana ke mari.bukan main lari-lari lah awok.tapi berkejar menyiapkan assignment yang macam air deras je lalu kat depan mata. tak apa..itu semua dugaan.eh, cabaran kot.bila lagi nak dapat macam tu kan.pegalaman tu.hewhew.walaupun penat tapi sangat menyeronokkan. Alhamdulillah! kedua-dua presentation yang kumpulan kami presentkan untuk dua hari berturut-turut sangat memuaskan. plus, dapat the second best group for Creative and Critical Thinking (CCT) oke...huaa bestnyee walaupun preparation kami untuk menyiapkan kerja CCT tu hanya separuh hari sahaja! macam nak patah kaki beta ni makcik oii...lega segalanya sudah berakhir.ehh tapi minggu minggu seterusnya ada lagi oke.tak apa hadapilah dengan tenang dan dengan senyuman. :)

amboi intro panjang kemain.padalah takde kena mengena dengan tajuk kat atas yang agak serabut tatabahasanya tu pun adoii. baru dua minggu semester baru ni bermula.lagi satu lagi semester perlu ditempuhi.herm..semoga segalanya dipermudahkan oleh-NYA.amin... ni cheq nak habaq ni... for the first day aku masuk ke kelas minggu lepas, i mean dewan kuliah, ramai yang seperti sedikit terkejut dengan penampilanku. apakah? kenapakah? hurm.. lepastu ada pulak seorang kawan ni berkata-kata, "nampaknya orang depan aku ni bakal jadi ustazah lah ye".aku hanya mampu bergelak.kata aku lah tu.hihi. ada jugak classmate yang menegur, "wahh kau dah macam ustazah aku tengok". aku hanya tersenyum. nak diapakan..(ayat jannah). orang kata kalau orang mendoakan kita dengan benda-benda yang baik walaupun kita jauh lagi nak capai benda tu, aminkan lah dalam hati.insya-Allah, manalah tau kalau tak jadi ustazah betul-betul pun at least aku dapat jadi ustazah pada bakal anak-anak aku kelak.amin.... :)

apa ni?apa ni?apa yang berlaku?hehe.Alhamdulillah..aku bersyukur kepada yang Maha Esa kerana membuka hati aku untuk berubah.aku rasa inilah keputusan yang agak berkesan di hati ini.cuma perlunya beristiqamah supaya tidak lagi lalai dan terus melupakannya. bertudung labuh itu bukan kewajipan, tapi menutup dada itu adalah syariah.


manisnyaaa bila bertudung labuh. tapi belum ready untuk memakai selabuh ini.at least tutuplah dada kita.tapi lebih baik melabuhkannya walaupun tak selabuh ini :)


mata aku mula terbuka apabila kakak aku sendiri mula berubah ke arah itu. dengan penampilan barunya, tiba-tiba hatiku tergerak untuk mengikut jejak langkah sepertinya. selama ni pun aku sangat suka dengan perempuan-perempuan yang bertudung labuh. sangat sejuk di pandangan mata. dan hati aku mula diperkuatkan apabila melihat blogger terkenal.terkenal lah jugak. Dena Bahrin. alaa yang suka buat tutorial pakai tudung-tudung labuh dekat youTube tuu...dia jugak pernah post pasal dia kena propose dengan lelaki yang sekarang ni pun dah jadi suami dia dah.tak kenal jugak? ni ha belog dia. dua orang perempuan ni lah yang telah membuka hati aku untuk meneruskan niat aku untuk bertudung labuh. dan aku rasa inilah permulaannya untuk aku merubah penampilanku ke arah itu.dan Alhamdulillah, aku terus mengekalkan penampilan itu walaupun kadang-kadang tudung tu tak selabuh mana. tengah nak kumpul koleksi tudung-tudung labuh ni. so wish me luck oke! ;)

dan aku mula sedari, bertudung labuh juga tidak cukup kalau lengan dan kaki tidak ditutup. dengan tudung labuh itu juga, aku mula melabuhkan lenganku dengan memakai handsock yang longgar, dan memakai stokin paras lutut.kawan aku pernah cakap, kalau nak tutup tu, tutuplah dengan sempurna. so kalau pakai tudung labuh, tapi tak pakai stokin, tak sempurna lagi lah tu kan. berubahlah demi Allah. nescaya Allah akan memudahkan kita.




"Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi dada-dada mereka.” (An-Nur : ayat 31)

"Asma Binte Abu Bakar telah menemui Rasullulah dengan memakai pakaian yang tipis. Sabda Rasullulah : Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah saja." (Riwayat Muslim dan Bukhari)
aku juga bersyukur pada-MU ya Allah..sepanjang perubahanku ni, banyak perkara yang telah dipermudahkan oleh-MU.mungkin aku belum diuji lagi oleh-NYA. semoga aku akan sentiasa tabah menghadapi segala ujian dari-NYA kelak.amin ya rabbal alamin... jom kawan-kawan kita berubah sama-sama! ;)


May Allah bless. :)


CikDaunClover:
hati masih berbelah bagi.tapi aku nampak kebaikannya di hadapan mata.semoga kau berikanlah yang terbaik untukku ya Allah.hanya ENGKAU yang dapat membantu makhluk-MU ini.

3 comments:

mu'az said...

alhamdulillah :)

aini Rahman said...

alhamdulillah. . manis bila b'tudung labuh. .hehe

liyana said...

all the best !