mereka yang cute!

Saturday, June 2, 2012

an unexpected decision of mine

Assalamualaikum

hati yang serba tak kena membelenggu diri since seminggu yang lepas. kenapa? disebabkan sesuatu yang tak perlu nak dimention dekat sini. keputusan yang ingin dibuat telah dikhabarkan kepada dua sahabat karib yang sentiasa ada semasa susah dan senang. and they were totally shocked! yeahh sebab aku rasa aku pun terkejut.hihi. hati yang tiba-tiba memberontak semalam tak dapat dibendung lagi. diluahkan juga. dan hati mula sedikit tenang dengan statement yang telah diluahkan. tapi walau apa-apa pun aku sangat bertekad untuk teruskan niat tu. (niat apa?)

aku tak rasa niat aku tu salah. it's actually dituntut kot. aku perlu berhentikan apa yang telah dimulakan sejak dulu lagi. aku khilaf! aku salah! benda tu tak sepatutnya berlaku! i'm hurting someone else who had promised to me long time ago. i do really-really sorry what i've done! aku kena perbetulkan balik semua tu.

yeahh! aku perlu kuat untuk berhentikan apa yang dah dimulakan. aku perlu redha semua ni. aku tak perlu nak bersedih. sebab aku percaya janji Allah. Allah telah mengaturkan segalanya yang terbaik untuk makhluk-Nya. kita sebagai makhluk-Nya tak layak untuk membantah apa yang telah dibuat oleh-Nya.

aku akan berusaha untuk sentiasa redha atas keputusan-Nya. perkara itu? akan diselesaikan sekejap lagi. tak tertanggung rasanya beban di hati yang sentiasa tak tenang apabila benda tu berlaku. aku bersalah pada-Mu ya Allah. :(

semoga segalanya dipermudahkan oleh-Nya. sekarang ni hanya ingin mengumpul kekuatan untuk buat keputusan itu. by hook or by crook, keputusan itu perlu dibuat! have too! haaa dan lagi satu, aku perlu mantapkan diri dengan tebalkan lagi kesabaran dalam diri aku yang aku rasa sangat nipis ni. sabarlah cik kiyah oiii...... hari tu akan datang jugak. Allah dah tentukan, kan? aku harap penantian yang sudah lama selama ni akan berbaloi. amin...itu semua kerja Allah. banyakkan berdoa saja pada-Nya ya.

kita hanya mampu merancang tetapi hanya kebesaran Allah yang mampu menentukan segalanya. sabar.redha.terima dengan hati terbuka. Insya-Allah kebahagiaan milik kita. :)

May Allah bless all of us. :)

CikDaunClover:
human always make mistakes. so do i because i am human too.

No comments: