mereka yang cute!

Monday, April 30, 2012

babysitter...lagi =,="

Assalamualaikum...
masuk hari ni dah tak terkira dah aku memegang jawatan as a babysitter.almaklumlahh..selagi aku ada anak sedara(yang masih kecik) selagi tu lah jawatan aku ni takkan terlucut. biasalah anak bongsu.beginilah nasibnya.dapat anak sedara yang hiperaktif ; haru......tak boleh nak buat kerja lain dah<---and aku rindu si budak kecik itu.nama je perempuan.kecik lagi noh.baru setahun.tak boleh nak duduk diam.makcik dia yang sorang ni lah yang merana.huahua


la ni aku jaga hak yang besaq tu.dah darjah 1 dah pun.dengan adik dia sorang 5 tahun.patutnya si abang tu  pi sekolah kan.tapi boleh pulak mak dia duk bawak sini.sebab? chicken pox.ni sebab jangkit adik dia tu lah.dua-dua pun duk hangkut mai sini.bagus.tapi yang diorang ni tak kesah sangat.dah besar sikit.dah pandai nak buat semua sendiri.tapi tu lah.chicken pox.aku pun tak kena lagi.kut lepas ni aku pulak yang kena kang.diorang pulak lah yang jaga aku ke.haruuu.....

best jugak sebenarnya jaga diorang nih.even tak dibayar gaji.huahua.diorang ni takdelah menyusahkan sangat pun..yang hak adik dia tu lagi best.pandai sikit berdikari.lagi satu,bolehlah buli-buli diorang sikit.'ni gelas ni bawak pi dapur.' 'ni ape baju bersepah ni?amek masuk bilik air sana.' 'ni sampah dah tak boleh buang sendiri?' hahha kadang-kadang tu tanduk aku naik lah jugak.habehlah aku kalau mak diorang tau.haruu... :DD



benda ni jugak sebenarnya bagi advantage dekat aku.sebab?nanti dah kahwin senanglah.dah pandai jaga anak.huahua.fikiran mesti ke depan.masa depan tu selalu aku fikir.lagi-lagi kalau bab ni.tetttt....!! kantoi..hekhek~

okeylah.cepat penat pulak aku hari ni.diorang pi mana?pi tolong akak aku kemas anjung kat depan nun.rajin kann....makcik diorang yang hak ni ja agak liat sikit.hehhe. may ALLAH bless us. wassalam.. ^^,

cikDaunClover:
when it comes,nothing can do but sit and online.hee :DD

4 comments:

muhammad zaid said...

pasnih bole jaga adek aku yg kecik ni plak....haha

Nur Khairiyah Munit said...

pun bulehh...pun buleh...hahah ;)

atynska :) said...

HAHA ! sm mcm aku kot ... kalo dah nm anak bongsu . keje jaga anak buah je lah..

Nur Khairiyah Munit said...

haha yep2.dah xde keje lain dah. =,="