mereka yang cute!

Tuesday, May 10, 2011

salah ke perempuan tak reti masak?

Assalamualaikum....
zaman sekarang ni ramai orang yang jenuh mengeluh perempuan tak reti masak.berdosa ke kalau perempuan tak reti masak? kawan aku pun pernah tanya kat aku.dia antara salah seorang perempuan kat dunia ni yang tak reti masak.apa salah ke kalau kitorang tak reti masak? tidak adalah salah. cuma benda ni kan macam satu keperluan bila kahwin nanti. takkan tiap hari nak bagi suami dengan anak-anak kamu makan pasir kot..tak pun bungkus mamak je? ate,suruh jelah suami kamu kahwin dengan mamak tu.erkk.lalala~ masak ni sebenarnya simple. takdelah serabut sangat macam nak selesaikan soalan fizik,kimia apa kejadah tu semua.




tapi aku kesian jugak kalau perempuan yang tak reti masak tu di'condemn' habis-habisan. katanya,kalau tak reti masak, jangan harap boleh jadi bini aku. wahhh...demand lebih. saudara, memasak ni bukannya tak boleh belajar.lama-kelamaan calon isteri awak yang tak reti masak tu akan belajar jugak.dia pun ada rasa malu jugak.lagi-lagi dekat emak saudara  yang bakal jadi mak mertua si calon isteri saudara tu. janganlah tau dia tak reti masak terus saje reject. paling-paling pun bagilah support kat dia.kalau benda lain tau pulak nak support.ni benda alah macam ni main reject je.manalah tak andartu wanita-wanita sekalian.

kalau dah bagi syarat macam tu lah kan.saya nak tanya saudara,ermm boleh jadi imam tak?mengaji lancar tak? tak boleh? tak lancar? so....jangan harap boleh jadi suami saya. ehh ehh.senyap? :D
apa awak ingat awak sorang je ada syarat ke.

moral of the story,tak payahlah nak condemn orang sangat kalau seseorang tu tak pakar atau tak reti langsung nak buat satu benda tu.sebab diri kita pun bukannya perfect sangat.ada je cacat celanya. dan bukannya tak boleh belajar semua tu.cuma perlukan masa dan komitmen yang tinggi untuk membuatnya. apa?saya marah?sebab saya tak reti masak?ehh saya tak pernah marah..iye ke saya tak reti masak...?haa lagi satu jangan prejudis dengan orang.tengok, tiba-tiba ada je orang yang berkata begitu begini kan. saya pun manusia yang lemah.banyak sangat cacat celanya. sentiasa ingin meningkatkan diri demi kebaikan sendiri. wallahualam.may ALLAH bless us.amin... ;)

CikDaunClover:
siapa yang kata saya tak reti masak tu?meh sini saya sekeh kepala dia. :DD

No comments: